דף הבית >> ​איך לכתוב מאמרים שאנשים יקראו?
 

איך לכתוב מאמרים שאנשים יקראו?

זה לא סוד, האינטרנט מלא במאמרים, איך תכתבו מאמרים שאנשים רוצים לקרוא?

תחילת שיווק עסק באינטרנט מתחילה ממיתוג עסקי וממכירה של השירותים והמוצרים של בית העסק באתר האינטרנט שלו וברשת המדיה על צורותיה וגווניה: רשתות חברתיות, בלוגים, אתרי חדשות, פורומים, שיתופי פעולה ועוד.
אחד הדברים הפופולאריים שבעלי עסק עושים הוא כתיבת תוכן ומאמרים באתר וברשתות החברתיות. כולם רוצים להצליח בשיווק האתר, קונים תמונות, בוחרים מילים, וישנם כל כך הרבה מאמרים כאלו ברשת, אז אך איך כותבים מאמר כך שלקוחות שיכנסו ירצו באמת לקרוא את המאמר?

 
איך לרתק אנשים למסך...
כמה מסודות המקצוע:

עניין רבותיי עניין!
טוב זה נשמע ממש ברור מאליו, אך מסתבר שבבדיקה של המציאות בשטח זה לא. על המאמר להיות מעניין. חשוב לשאול את עצמם בתור לקוח ולא בתור בעל עסק מה מעניין אתכם לדעת, מה יועיל לכם? חשבו מהצד של הלקוח החסר ידע ושליטה מדויקת כמוכם בתחום, אל תחשבו במונחים ומושגים שרק אנשי מקצועי מבינים בהם. למשל כשכותבים תוכן על אופניים חשמליות כתבו מה ההבדל בין סוגי סוללות לא ברמת המבנה הפנימי אלא ברמת האורך החיים, קלות הרכבה, עצמת פעילות ועוד. אם לא תהיו מעניינים לא משנה מה תעשו אחר כך, הלקוחות ינטשו.

כותרות ראשיות  מפוצצות!
נכון, כשיש כל כך הרבה מאמרים ברשת אתם חייבים לדאוג שהכותרת תשאב את הלקוחות, שהכותרת תגרום ללקוחות להבין שאין מצב שהם לא קוראים את הכתבה הזאת כי היא יכולה ממש לעזור להם. כמו המאמר הזה: "איך לכתוב מאמרים שאנשים יקראו" יש מצוקה ועניין, אני מעורר את הצורך אצל הלקוחות שלי לידע ומציג להם אותו.

סוד הכותרות משנה
שימו לב איך המאמר הזה בנוי, חלוקה לתקציר, פסקאות, וסיום, רק כאשר שומרים על מבנה אחיד במאמרים יש סיכוי שהלקוח יקרא, אחרת אם המאמר יראה כמו בלוק מילים אין סיכוי שיהיה לו כוח להתחיל להתעניין. מטרת הכותרות משנה הוא לסייע ללקוח לדלג לקטעים שהוא מתעניין בהם וכך לגרום לו לדלג על מה שהוא לא רוצה ולקרוא את המאמר, בחלקו אם לא את כולו. אחרת לקוחות בדרך כלל מוותרים על כולו.

תקציר חכם
התקציר נועד לגרום ללקוח להבין שהכותרת לא סתם שם, שהמאמר אכן הולך לדבר על נושא הכותרת. כאשר כותבים תקציר אסור להתחיל לגלות את הפתרון של הכותרת אחרת לקוחות יסתפקו בתקציר ולא יכנסו למאמר עצמו. רמזו על הפתרון והשאירו אותו בערפל סמיך.

סיום והנעה לפעולה
בעלי עסקים יקרים, אתם לא וויקיפדיה, סיימתם מאמר? סיימו הנעה לפעולה! הינה כך:

נהניתם לשמוע על המקצועיות שלנו?
צרו קשר עכשיו והצטרפו גם אתם ללקוחותינו המרוצים בגוטקסט שירותי תוכן!

טל': 072-2345600
פקס: 0722345600
דוא"ל: Sales@GoText.co.il