דף הבית >> קידום אתרים בעידן החדש...
 
קידום אתרים בעידן החדש...

קידום אתרים בעידן החדש שונה לחלוטין מתקופות הקידום לפני שנה ושנתיים. איך מקדמים אתרים בעידן החדש? 


כל מקדם אתרים בעל ניסיון של למעלה משנתיים יוכל לחלק את עולם הSEO  - האופטימיזציה לאתרי האינטרנט לשתי תקופות, התקופה של לפני עדכון פנדה ופינגווין והתקופה שלאחריה. תקופות שונות באופן מהותי כשהמסר שלהם בצדם.

בתקופה הראשונה היה קל ביותר ללמוד ולהכיר איך לקדם אתרים, למעשה קידום אתרים התחיל ונגמר בהפגזת קישורים מאתרים חיצוניים  לאתר האינטרנט שאותו רוצים לקדם. זהו, אין תחכום רבתי, ממש כמו מסעדת "אכול כפי יכולתך". זאת הייתה תקופה נהדרת, כל מי שרצה לקדם את האתר עשה זאת בשטף פעולות סיזיפיות ומייגעות אך עובדות. לעבור בין כל הפורומים בעולם, להוציא קישורים, לכתוב מאמרים ללא ערך ולהפגיז אותם באינספור מקומות ולהוציא מהם קישורים כמובן ואם אפשר לקנח בכמה אתרים פיקטיביים שיקשרו עוד יותר טוב!

זהו, קצת לא מתוחכם, אבל הבטחה של מקדם אתרים הייתה הבטחה!  מי שרצה הגיע כמעט לכל יעד שחשב עליו. בשנתיים האחרונות המציאות השתנתה, בואו נדבר גם על זה קצת.



                                                                          
אילוסטרציה.  קידום אתרים בעידן החדש, מצריך ממך יותר, הרבה יותר!

 
אז זהו, לגוגל נמאס להיות מנוע חיפוש רדוד שניתן לעשות עליו מניפולציות עלובות, לכן הוא החליט לשנות באופן מהותי את האופן שבו הוא מדרג את אתרי האינטרנט שלו. היה זה חשוב ביותר לגוגל לחדול מלהתבזות בפני העולם המדיה השיווקית, כשכולם רואים עד כמה ניתן לשחק ולתמרן בו. גוגל החליט לעשות צעד קדימה ולהפוך את מנוע החיפוש שלהם למנוע חיפוש חכם באמת. לא סתם חכם, חכם כמו בן אדם! גוגל היום מבדיל בין כתיבת תוכן איכותי לבין ניסיון לתמרן, בין אתר שנראה טוב ונותן מידע אמתי לבין אתר שהתוכן שלו הוא תוכן לא מעניין ולא נחוץ לאף אחד.

אבל רגע לפני שאני מסביר על איך העניינים עובדים, מה קרה למנוע החיפוש וכיצד זה משפיע על עסקים קטנים שרוצים לפרוץ, הרשו לי להציג עמדה ספקולטיבית מעט, הקשורה למונח האהוב "כסף". כשגוגל רוצה להגדיל הכנסות היא חייבת לסנדל את האפשרות שכל זב חותם יוכל להתקדם לתוצאות הראשונות במנוע החיפוש. ככה, לעסקים קטנים לא תהיה ברירה אלא להתחיל לשלם לגוגל אדוורדס, ובכך להגדיל את ההכנסות של גוגל באופן כמעט מידי. שהרי גוגל לא מרוויחה כסף מהצגת התוצאות האורגניות, הטבעיות במנוע החיפוש אלא רק על הפרסומות של העסקים שלא הצליחו להגיע לעשיריה הפותחת. הבנתם? זאת אומרת, ככל שקידום האתר הופך להיות יותר קשה, גוגל מרוויחה יותר מפרסומות.

 זהו, עד כאן ספקולציות. העמדה הרשמית של גוגל היא שהיא מנסה לשפר את חוויית הגולש ואמינות התוצאות(אתם רשאים לבחור את הטעם היותר הגיוני בעינכם).
אתם בוודאי רוצים לדעת איך מקדמים את האתר בצורה יעילה? מעולה. על מנת לדעת איך לקדם את האתר יש להבין מה גוגל שינו במערכת שלהם. בקצרה, גוגל דיווחו שהם הקנו למנוע החיפוש שלהם רמה מסוימת של בינה מלאכותית. זאת אומרת נתנו לו את היכולת לנתח אתרים ולדרג את איכותם כמו שבני אדם עושים זאת, הרי כל אחד מאתנו נכנס לאתר ואז ישר מדרג אותו במחשבה שלו, טוב/לא טוב/ הכי טוב, כך גוגל לימד את מנוע החיפוש שלו לנתח אתרים. איך הוא הקנה לו בינה מלאכותית? על פי הדיווחים של גוגל בבלוג המפורסם שלהם, הם הושיבו עשרות אנשים לחפש דברים בגוגל ונתנו להם לערוך רישום, מה הם אוהבים, וכיצד הם מדרגים את החוויה שלהם לפי מספר פרמטרים. את הנתונים הללו הם הזינו במחשב, וברמה מסוימת מנוע החיפוש שלהם סיגל תכונות אופי ברמת האבחון כמו בן אדם(ברמה מסוימת).


עכשיו אחרי שאנחנו מבינים מהו למעשה השינוי, אנו יכולים להבין כבר לבד איך מקדמים אתרים. תשובה, פשוט תהיה הכי טוב. באמת. קצת מוזר לומר את זה למי שכבר מקדם אתר יותר משנתיים, קשה להתפטר מהשיטיקים והטריקים, אבל זה מתבקש.


 
אילוסטרציה.  תרגיש הכי טוב, תהיה גם הכי טוב באמת...

ומה זה להיות הכי טוב?

דאג שהאתר שלך יראה מעולה, נגיש ונוח לגולשים. דאג, שהאתר שלך יספק את הערך שהגולשים בו חיפשו. דאג שבאתר יהיו תכנים רבים שיעשירו את הגולשים ויעודדו אותם להישאר באתר כמה שיותר, הוסף נושאים אקטואליים. כתוב כמה שיותר על כמה שיותר תתי תחומים ונושאים. תפיץ את התוכן של האתר שלך ותכנים ייחודיים נוספים בניוזלטר ובפייסבוק להגדת התנועה לאתר. העלה סרטונים לאתר, תהיה מחובר לעסקים אחרים שמשלימים אותך.  ובקיצור בנה את עצמך כמותג אינטרנטי משמעותי. כך כשבאמת תהיה גדול ומשמעותי, לקוחות שיכנסו לאתר יתרשמו ויאהבו ובד בבד גוגל יראה את נפח הפעילות ויקדם אותך בתוצאות החיפוש.

על מה לכתוב? איך להגדיל את התוכן באתר?

נסו כמובן לכתוב תוכן מקצועי, בנושא הפעילות שלכם. אם אתם נגרים, כתבו על סוגי עצים, שמירה על עצים, סוגי לק לשימור העץ, גם אם אלו מאמרי תוכן שאינם קשורים למכירות והם לא שיווקיים ואתם לא מתעסקים בפועל במכירת לק או תחזוקה שוטפת, בזכות הידע שלכם, הלקוחות שלכם יסמכו עליכם יותר.  העשירו את הלקוחות שלכם בנושאים שנוגעים לליבם, גם בעקיפין. למשל אם אתם קייטרינג תכתובו גם על אוכל בריא ותקשר לקולגות בתחום התזונה וכן הלאה. תנו לעצמכם לפרוץ את כל הידע המשמעותי שלכם ללקוחות והם כבר ידעו להעריך בחזרה וכמובן גם גוגל.

הפיצו את התכנים שלכם בכל מקום שתוכלו, באתר האינטרנט, בבלוג, בפייסבוק, בגוגל פלוס, היכן שנותנים לכם במה. תנו לכמה שיותר אנשים להיחשף למידע שלכם, כל הדרכים כשרות.

כמה בשורה התחתונה?

לשאלה זאת אענה תשובה כנה, כמה שיותר. ככל שתשקיעו בקידום האתר אתם תראו את התוצאות מול העניים. אין דרך לחמוק מהאמת הפשוטה.

מה אנחנו מציעים ללקוחות שלנו?

ההצעה שלנו לאתרים של הלקוחות וגם לאתר שלנו הוא להפיץ לפחות שני מאמרים בשבוע בתוך האתר, עוד מאמרי מידע וידע כללי באתר שלנו וכמובן אחד שניים בחוץ.
חשוב מאוד לוודא שיש שיתוף בין עולמות, כשאתם עושים מהלך באינטרנט, חשוב שתקפידו על אפקט הרשת, רשתו כל מאמר או ידיעה שלכם מכל כיוון מדיה אפשרי.

ואז האתר שלי יהיה בדף ראשון?

אתם יודעים מה, לא יודע. לגוגל יש אינספור פרמטרים לקידום האתר זה יומרני להבטיח דברים כאלו, אך דבר אחד בטוח, ככל שהנוכחות שלכם ברשת תהיה יותר גדולה, כך ללא כל ספק אתם תרגישו פניות רבות יותר לעסק שלכם. ועוד דבר שמאוד חשוב לזכור יש אינסוף דרכים לחפש בגוגל, כשאתם כותבים המון, ומשקיעים באתר באמת התכנים שלכם מקבלים נוכחות בהמון וריאציות שכלל לא חשבתם עליהם. חייבים להפסיק לחשוב בסגנון של מילת מפתח תחרותית וגנרית שמטפסת במעלה התוצאות, זה כבר לא עובד ככה. תשקיעו בתוכן, תחשפו את האתר האיכותי שלכם לגולשים רבים והפירות האמתיים, הפניות והמכירות יראו ללא כל ספק.


אני יודע מה אתה הולך להגיד, כתיבת תוכן זאת מלאכה מורכבת ששואבת הרבה זמן, ובכלל מאיפה יש לי רעיונות על מה לכתוב? מהסיבות האלה בדיוק אנחנו כאן בשבילך. אם אין לך את הזמן לעשות את זה לבד בצורה עקבית ומדוייקת, אם אתה מעדיף להשקיע בעסק שאתה מבין בו ולהעביר את המפתחות למישהו אחר ולהשקיע מעט בפרסום, השקעה שתמנף את העסק שלך ותגדיל לך את המכירות בזכות קידום אתר, אנחנו כאן.


זהו. עד כאן הפעם...
אני חושב שהבהרתי הרבה מאוד נקודות, חשובות, אם יש לכם שאלה, אתם יותר ממוזמנים לשאול אותה כאן ונשמח לענות.

 
 
 כותב המאמר:
רונן חזי, בעלים ומנהל של GoText כתיבת תוכן.

מחפשים כתיבת מאמרים מקצועיים? 
צרו קשר עוד היו ם ונשמח לעמוד לשירותכם.

 
בקרו אותנו גם בפייסבוק.