דף הבית >> כתיבת תכנים לרשתות חברתיות
 
כתיבת תכנים לרשתות חברתיות / רונן חזי 

עם התקדמות הרשתות החברתיות למיניהם הצורך בתכנים שיווקיים הולך וגובר, חברות רבות מבקשות ליצור קשר נוסף ברשת החברתית גם עבורם, בין אם זה בפייסבוק  ובין אם זה תכנים הנקראים במהלך סרטון ביוטיוב.

תודה לעולם החברתי ברשת

בזכות העולם הווירטואלי ההולך ומתקדם בקצב מסחרר, אחוז משמעותי של התוכן השיווקי מגיע אל הלקוחות ישירות באמצעות הרשתות החברתיות, ניוזלטר ואתרי האינטרנט לסוגיהם, אם תהיתם מתי יגיע הרבה בו חיינו יהפכו להיות ווירטואליים כמעט לחלוטין, הרי שלא רק הקשר בין האנשים הופך לווירטואלי, גם הקשר של העסקים נותני השירות ומשווקי המוצרים משנה את דרכי ההתקשרות המקובלים שהיו עד עתה.
אנו כחברת תוכן חייבים בעקבות כך לשפר ולשדרג חדשים לבקרים את מערך הכתיבה שלנו ולייצר כל הזמן ובאופן עקבי תכנים שיווקיים לעסקים, בתסריט ליוטיוב, בסטטוסים מדליקים לפייסבוק, לניוזלטר משמעותי ועוד...


לעומת השנים האחרונות האינטרנט בתהפוכה רצינית, לעומת עידן התכנים הרדודים, כיום אנו נמצאים בתקופה שבה לאינטרנט עולים יותר ויותר תכנים מרתקים ומשופרים הנותנים ערך מוסף אמתי לגולש, ולא רק זה אלא גם תכנים בהם יוצרים העסקים השונים קשר אמתי, יחס אישי ללקוח באמצעות אמירות הנוגעות לחיי היום יום של הלקוח עם השירות או המוצר אותו הם נותנים.

בעלי עסקים רבים שואלים כיצד הם יכולים להתחיל להניע גם הם תהליך משמעותי של יצירת קשר יחד עם הלקוחות שלהם ברשת. הינה חמשת התשובות:

 תוכן שיווקי באתר - תוכן מקצועי ושיווקי באתר שלכם זה הבסיס להכול. אם אין לכם תוכן אמתי באתר שנותן לגולשים בו תחושה שאתם מבינים במה שאתם מתעסקים ושיש להם על מי לסמוך, אין טעם בכל הקמפיין, מחקרים מראים שבסוף הגולש מגיע לאתר של העסק, שם הוא מכריע את דעתו, אז, לפני שאתם מרימים קמפיין בגוגל, מצלמים סרטונים, תדאגו שהתוכן באתר שלכם יראה כמו שצריך, ובבקשה, בלי שגיאות כתיב וטעויות הקלדה.

יוטיוב – אנחנו יודעים שזה יקר יחסית לשאר העלויות פרסום לעסק קטן, בוודאי ברמת ההשוואה מול תוכן באתר, אך אין תחליף אמתי לאמינות שנוצרת ברגע שמישהו רואה סרטון הפעלה של מוצר, או את השירות בפעולה. אם תמונה שווה אלף מילים, סרטון כמה?
השקיעו בתוכן מקצועי לסרטוני התדמית שלכם ובכך תבטיחו לעצמכם מסר מדויק, ברור שיניע את הצופים לפעולה הרצויה.

ניוזלטר – הבאתם כבר את הגולשים, כל הכבוד, עכשיו מה? איך אתם מוודאים שהם נשארים אתכם לאורך כל הדרך? שליחת דוא"ל פעם בחודש לכל הלקוחות הקיימים שלכם יבטיח שבפעם הבאה הם יזכרו אתכם. שימו לב, על הניוזלטר להכיל תוכן מעניין, חומר מרתק שיגרום לאנשים לחכות למייל הבא שלכם ולשמוח כשהוא מגיע. אחרת, מהר מאוד הלקוחות יסירו את עצמם מרשימת התפוצה.

 פייסבוק -  זה המקום להומור עצמי, זה המקום לפתיחות, לאינטימיות, הרבה יותר מאשר מקום למבצעים ופרסומות ללא הפסקה, אנשים לא רוצים שהפייסבוק שלהם המקום בו הם פוגשים את החברים יהפוך להיות עוד מקום פרסומי לעסקים וגם עוד לעקוב אחרי פרסומים מרצונם. לעומת זאת, כאשר אתם בתור בית קפה נחשב לדוגמא יוצר קשר שבועי עם סיפור מעניין ,אנקדוטה מבדרת או אמרה אישית, הגולש ישמח לשמוע מכם, ולחוש שהוא לא רק לקוח אלא גם שייך בקשר אישי לאותו בית קפה.

דפי נחיתה וגוגל – אם אתם רוצים להרים קמפיין רציני ממוקד עבור העסק שלכם, אחת הבחירות הנכונות ביותר יהיו לבנות דף נחיתה ייעודי עבור מטרה זו. כך תוכלו להשקיע את כל המשאב האדיר  הזה של הקמפיין לטובת הנעת הגולש לפעולה בלבד, ובניגוד לאתר האינטרנט שלכם שם ישנם עוד צרכים נוספים עליהם יש לענות למעט הנעה לפעולה.
עד כאן חברים, אם תעשו את כל אלה בצורה מקצועית, אנו בטוחים כי ללא ספק תובילו כעסק בתחומכם בעולם הרשת החברתית.


לפרטים נוספים, שאולות ומענות, נשמח לעמוד לשירותכם.