דף הבית >> כתיבת תוכן לאתרי וורדפרס
 

כתיבת תוכן לאתרי וורדפרס 

מהם אתרי וורדפרס? איזו מטרה הם באים לשרת? איך כותבים תוכן לאתרים הללו? מהו סגנון הכתיבה הרצוי וכיצד לעשות זאת בצורה הנכונה ביותר שתשרת את המטרה לשמה היא נועדה? כל התשובות במאמר שלפנינו.

מהם אתרי וורדפרס?

וורדפרס היא מערכת אשר עניינה הוא ניהול תוכן באופן קל ודינמי. כשאנחנו מדברים על ניהול תוכן הכוונה היא לתוכן מגוון הקיים ברשת כמו אתרי מידע, אתרי חדשות, בלוגים, אתרי תדמית ועוד. המערכת מאפשרת לנו להשתמש בכליה השונים, כמו תבניות מוכנות ליצירת אתרים ותוכן המצוי בהם, תוספים מיוחדים ועוד, ומציעה את כל אלו בחינם.

כל אתר מהנזכרים לעיל מגלם בתוכו תוכן שחשוב שיופיע בצורה נכונה מסודרת וקריאה שתעניק חוויה נעימה, נוחה וקלה לקורא הניצב מולו, תאפשר לו לצלוח את המאמר כולו ותשיג בכך את מטרתה.
 
מתוסכלת מכתיבת תוכן לאתר וורדפרס
 
אל תהי מתוסכלת! כבר נסביר לך איך לכתוב תוכן לאתר הוורדפרס שלך...
סוגי מאמרים

במאמר זה נתרכז בשני סוגים של מאמרים אשר נפוצים מאוד במרחב הרשת. המאמר הראשון הינו המאמר האינפורמטיבי והמקצועי אשר תפקידו הוא בעצם לספק מידע. לספק מידע משמעו לבחון את הנושא המדובר מצדדים שונים, לספר על יתרונותיו, חסרונותיו באופן אובייקטיבי ומדויק ללא מגמה מניעה העומדת בבסיסו.

הסוג השני של המאמרים הינו המאמרים השיווקיים. בשונה מקודמיהם, המאמרים השיווקיים הינם מונעי וככאלה ממילא הם מציגים צד אחד באופן מובהק ותפקידם להניע את הקורא לפעולה.

חשיבות המבנה והסדר

המכנה המשותף בין כל מאמר ומאמר אשר נכתב, הוא הצורך במבנה ובסדר ידוע. מאמר שכתוב בצורה מסודרת מהווה את הטריגר הראשון עבור הקורא להתחיל בקריאה ויוצר רושם ראשוני חיובי. גודש של טקסט מנגד, מהווה דחייה אינסטינקטיבית עבור הקורא ומאבד אותו כבר בשלבים הראשונים. בנוסף לכך, מבנה מסודר הוא מקדם הבנה. לצורך שימור הקורא בפנים חשוב לשמור על מבנה פסקאות מסודר וקצר שישמש כתחנת ביניים ולא יאמץ מדי את מוחו של הקורא. צריך לשים לב כשאתם בוחרים תבנית וורדפרס לבחור תבנית שמאפשרת לכם כתיבת תוכן חכמה המחולקת לאזורים שונים ומסודרים מראש, כך שהגולשים לא ירתעו מקריאת הטקסט ואף להפך ימשכו מאזור תוכן אחד למשנהו בצורה טבעית וזורמת.


איך כותבים מאמרי תוכן בצורה נכונה?

ככלל, הצד השווה ששייך בכל מאמר, הוא הצורך להתחיל ב"פתיחה". תפקיד הפתיחה הוא להכניס את הקורא לעולם התוכן ולאווירת המאמר וליצור אצלו את הגירוי הראשוני שיוביל אותו להמשיך לקרוא את המאמר. 
לאחר מכן, יש לחלק את המאמר לפסקאות עם כותרות משנה כשהכלל המוביל הוא לנסות כמה שיותר למצות את העניין בקצרה גם אם זה אומר שיהיו יותר כותרות. כפי שהסברנו, זה יוצר מעין תחנות ביניים עבור הקורא ומאיץ את הבנתו.

בחלק האחרון של המאמר יופיעו משפטי סיום שתפקידם לסכם את האמור במאמר ולרכז את העולה ממנו, וזאת על מנת שהמאמר ימצה את תפקידו.

ההבדל בין המאמרים השונים

מכל האמור לעיל מובן שישנו שוני בכתיבה בין סוגי המאמרים. 
במאמרים שיווקיים תוכן הפסקאות יהיה משולב במידע אודות הספק וביצירת עניין בשירותיו, בעוד במאמרים אינפורמטיביים הדיבור יתרכז סביב הנושא עצמו.
ההבדל המהותי בין סוגי המאמרים שהזכרנו נעוץ בעניין ה"הנעה לפעולה" ומתרחש בסיומו של המאמר. כשאנחנו מדברים על מאמר מקצועי שתפקידו לספק מידע נטו המקום של הנעה לפעולה קטן בהרבה ועניינו המרכזי הוא סקירה של הנושא על היבטיו השונים. מנגד, כשאנחנו מדברים על מאמר שיווקי החשיבות לדחוף את הקורא לפעולה היא מאוד משמעותית ולא לחינם מקבלת יתר חשיבות בסופו של המאמר. הטעם שאיתו יוצא הקורא מהמאמר נעוץ בשורות הסיום ולכן עלינו לקחת זאת בחשבון ולרכז את המאמץ לעורר את הקורא במיקום זה.

אם כך, כאשר אתם בונים אתר וורדפרס, אתם כעת יכולים להחליט איזה מאמר מתאים לכם לקטגוריה או לבלוג חיצוני וכך להזמין את המאמרים והתכנים שמתאימים לכם באמת וישרתו אתכם בצורה הטובה ביותר.

לפרטים והזמנות היכנסו לדף ההזמנות שלנו או התקשרו : 072-2345600