דף הבית >> איך להשתמש בניוזלטר ולהשאיר למתחרים שלכם רק אבק??
 
איך להשתמש בניוזלטר ולהשאיר למתחרים שלכם רק אבק??
 
ניוזלטר לא חייב להפחיד אותנו רק בגלל חוק הספאם, הכירו את אחד הכלים המשמעותיים והזולים ביותר בעולם הפרסום באינטרנט. איך עושים את זה נכון, ואיך גורמים ללקוחות שלכם להשתוקק לניוזלטר הבא?


קצת רקע להבנה ... 
 
חוק הספאם(Spam) הוא חוק שנקבע לפני כ-6 שנים, כאשר מטרתו היא מניעה של הטרדה באמצעות מסרים שונים, בעיקר בדואר האלקטרוני. חוק הספאם יצר קושי אצל אותם אנשים אשר פרסמו את עצמם באמצעות ניוזלטר פרסומי. במאמר זה נדון בחוק הספאם ובדרכים להתגבר עליו, וכן בדרכים הנכונות לכתיבת ניוזלטר.
 
חוק הספאם לשנת 2008 קובע, כי אין לשלוח מכתבים פרסומיים בתפוצה מסחרית באמצעות הדואר האלקטרוני (או באמצעות כל שיטת דיוור אחרת). חוק הספאם נועד למנוע את ההטרדה באמצעות ספאם שהייתה נפוצה בשנים עברו, כאשר דואר זבל מכל הסוגים מילא את תיבות הדואר האלקטרוני ללא אבחנה. החוק קובע כי על מנת שניתן יהיה לשלוח לנמען כלשהו חומר פרסומי, עליו להביע את רצונו לכך באופן אקטיבי. למעשה, החוק אוסר אף על משלוח המייל הראשון, בו מוצעת לנמען האפשרות לקבל את הדואר הפרסומי. גם מכתב ראשון זה נחשב לספאם, ואסור על פי חוק.

 
למה כל כך חשוב לשלוח ניוזלטר (בקצרצרה)?

למה? כי בזמן שאתם מנסים לגייס לקוח אחד נוסף תוכלו בקלות לעורר את הלקוחות הישנים, הקיימים להישאר אתכם וגם לבצע הזמנות נוספות.  בנוסף אתם יוצרים תדמית איכותית ומשובחת של עולם ידע רחב ומרתק שאתם מנגישים ללקוחות ובכך זוכים להערכה רבה בקרב לקוחות וקולגות. הערכה זאת שווה בעיקר כאשר אתם באים לתמחר את המוצרים והשירותים שלכם, וכשהלקוחות שלכם עומדים בפני מתחרה חדש ואלטרנטיבות בחירה חדשות, שתמיד אבל תמיד צצות במוקדם או במאוחר, אל תהיו מופתעים.

תחשבו מהכיס, עלות דיוור ללקוחות, דיוור שיניע אותם לפעולה, זול יותר מכל קידום אתרים או פרסום בפייסבוק. לא סתם זה נחשב לכלי היעיל מכולם.
 


אז זהו? הלך לו לאיבוד כלי הפרסום המושלם?
 
המחשבה הראשונית היא שנוצר מצב שבו אחת משיטות הפרסום החזקה ביותר, נעלמה. שוב אין אפשרות לפנות לאנשים בהצעות פרסומיות או אפילו בפרסום תדמיתי באמצעות הדואר האלקטרוני. על מנת לעקוף את הקושי הזה, ניתן ליצור דרכים שונות אשר יגרמו לאנשים לרצות לקבל את החומר הפרסומי, ואף לאשר את קבלתו. אתרים רבים אשר מעוניינים להפיץ ניוזלטר או מידע פרסומי אחר, מתנים רישום לאתר או קבלה של הטבות שונות, באישור קבלת דואר פרסומי, או לכל הפחות מבליעים בתוך הרישום את האישור, כך שאנשים רבים כלל אינם מבחינים כי אשרו את קבלת דברי הדואר, או לחילופין, מוכנים לקבל אותו לאחר שכבר התעניינו באתר, בחברה או במוצר. מרגע שבו התקבל אישור מן הנמען לקבל את דברי הדואר הללו, שוב אין מניעה לשלוח לו חומרים פרסומיים מכל סוג שהוא, כולל ניוזלטר, מכתבים, פרסומות ומבצעים, כל עוד הדואר עצמו כולל שורה ובה קישור המאפשר לנמען להסיר את עצמו מרשימת התפוצה בכל עת שיהיה מעוניין בכך. זהו? עד כדי כך הכלי הזה עכשיו מוגבל?
 
מדהים! יש פתרון חכם: חלבו מהגולשים את המייל שלהם!

ישנן שיטות מדליקות ומרתקות ללכידת הגולשים להצטרף על חלק מן הלקוחות הנמנים על הניוזלטר והיא באמצעות הבטחה של פרסים ומתנות. צרו לעצמכם דף נחיתה או באנר כובש באתר והבטיחו ללקוחות שלכם מידע במתנה או הנחה משמעותית וכל דבר שיגרום להם להשאיר את הפרטים שלהם ובפרט את המייל. לאחר שהללו יצרו את האינטראקציה הראשונה, תוכלו להתחיל לשחק את המשחק ולהשתמש בכלי המדהים הזה לצורך פרסום ממוקד ללקוחות קיימים ופוטנציאלים, שהתחילו ברגע לבנות את האמון שלכם בהם. עכשיו, איך עושים הכול על מנת לוודא שהלקוחות ירצו להמשיך להישאר חלק מרשימת התפוצה?
 
איך כותבים ניוזלטר שהלקוחות יאהבו??
 
כאשר התגברנו על המכשול של קבלת האישור לשליחה של דואר פרסומי, כתיבת תוכן לניוזלטר צריכה להיעשות מתוך מחשבה נכונה על קהל היעד אשר יקבל את הניוזלטר לתיבת הדואר האלקטרוני. כתיבת תוכן לניוזלטר צריכה לגרום לנמען, שכבר קבל את הדואר לתיבה שלו, לפתוח אותו וגם לקרוא אותו, ולא להעביר אותו ישירות אל האשפה. לכן, כתיבה של ניוזלטר צריכה להיות מעניינת, מושכת, ייחודית וכמובן – רלוונטית לנמען ולתחום שבו עוסק האתר או החברה המתפרסמים באמצעות הניוזלטר. ככל שהניוזלטר יהיה כתוב בצורה נכונה יותר, מקצועית יותר ומושכת יותר, כך גדלים הסיכויים שהנמענים יקליקו על הניוזלטר, יקראו אותו, יתעניינו בו, ואולי גם יהפכו ללקוחות האתר או העסק המפרסמים.
 
זאת מלאכה מאתגרת מאוד, שכן, כפתור ההסרה מרשימת התפוצה כל כך קורץ וזורח בכחול בתחתית המייל, עלינו להתעלות על עצמינו בכדי לגרום ללקוח להישאר אתנו.
 

נו, אז איך עושים את זה בפועל?

הדרך הנכונה והמורכבת ביותר היא לתת לגולש מידע שהוא זקוק לו! מידע שהיה חסר לו עד עתה ועכשיו אחרי שהוא קרא אותו הוא הודה לכם ששלחתם לו אותו. מה זה אומר? זה אומר שעליכם למצוא נושאי כתיבה לא טריוויאליים, נושאי כתיבה שנוגעים ב"קישקע" של הלקוחות שלכם.
 
אחת הבעיות הנפוצות היא הניסיון של חברות "למרוח" את הלקוחות שלכם ב"כאילו" תוכן מעניין, כשלמעשה התוכן רדוד מאוד בחשיבותו, ולא באמת מספק ערך אמתי וקריטי לגולש על מנת שזה יפסיק מסדר יומו ויחדל מהכול וישב לקרוא את הניוזלטר.
 
כשאתם כותבים ניוזלטר, אתם חייבים לעצור ולומר לעצמכם, הי!! האם באמת שווה ללקוח שלי לעצור את כל שטף החיים, את כל מטלות העבודה או הבית שלו, ולשבת לקרוא את הניוזלטר? האם אני הייתי עושה זאת במקומו? האם הוא יאהב אותי יותר לאחר שהפסיק וקרא? האם הוא יתחרט שפתח בכלל את הניוזלטר? האם הוא עכשיו מחכה לניוזלטר הבא שלי?
 
אני יודע למה אתם זקוקים עכשיו, דוגמא טובה שתמחיש לכם מעט את ההנחיות:
אז בבקשה:
אם אתם לצורך הדוגמא חנות של כלי עבודה, יש לכם אפשרות לפרסם מבצעים על כלי עבודה אבל במקביל אפשר לעשות גם עוד משהו, כמו לתת מאמר חדשני אודות שיטות הטיפול בקיר גבס בטכנולוגיה חדשה, או לחילופין לתת אפילו מאמר מרתק לבעלי המקצוע כמו איך לשמור על המכשירים שלכם או מה לעשות כשבעיות נפוצות קורות ולהרבה אנשים לא ידוע הפתרון. דוגמאות לניוזלטר שכאלה יכולות לשמור על הלקוחות שלכם, לתת מידע שיגרום להם לחכות לניוזלטר הבא שלכם. כך לא רק שאתם לא "ספאמרים", אתם המושיעים, אתם האנשים הטובים שמסייעים להם ושמעריכים כל כך את הידע שלהם. לאנשים כאלה תמיד רוצים להיות מחוברים, ומהם רוצים לקנות.
 
אתם קייטרינג? ולא יודעים מה לדוור?
נסו למשל, ללכוד טרנדים כמו טבעונות שעולה לכותרות וכתבו מה עושים למאכלים שכל כך אהבתם שמכילים בשר או חלב, תתלבשו על חגים עם מתכון קל ממש לעוגת דבש או לעוגה מעולה לפסח וכן הלאה.
 
אלו דוגמאות קטנות, אך כל אחד יכול לנסות ולהשליך על עצמו כיצד לנהל ניוזלטר איכותי.
 
לכן, אין לכם מה לשלוח ניוזלטר ללקוחות בו אתם מספרים על עצמכם או על דברים שקשורים אליכם אלא אך ורק על מידע שמסייע להם, כמו לדוגמא מבצעים שווים ביותר או לחילופין מאמרים המדריכים אותם בנושאים מקצועיים, חברתיים או רגשיים הבוערים להם בחיי היום יום שלהם.
 ככל שהטקסט שבניוזלטר יהיה כתוב בצורה מעניינת יותר וברורה יותר, כך גדלים הסיכויים שהנמענים יקראו אותו ואף יפנימו אותו, ובמקביל – יעריכו יותר את החברה או האתר אשר שלחו את הניוזלטר, ויתעניינו בהם ובפועלם – וזוהי, כמובן, המטרה העיקרית לשמה אנו מעוניינים בשליחה של הניוזלטר מלכתחילה. כתיבה נכונה היא הבסיס לפרסום נכון של עסק או אתר. כתיבה נכונה ומותאמת לקהל היעד, היא הדבר שיהפוך את הניוזלטר שלכם מגימיק פשוט, לכלי פרסומי רב עוצמה.
 
רוצים עוד טיפ משמעותי?
בבקשה: תנו כותרת מושכת ביותר! השקיעו בה המון המון המון זמן!! אחד הבאגים שקיימים בדיוור אלקטרוני הוא אחוז הפתיחה הנמוך. רוצים שיפתחו את המייל שלכם??? תנו להם כותרת כזאת שתזיז אותם בכיסא ולא תיתן להם להמשיך הלאה בעיסוקים לפני שהם נכנסו לראות איזה בשורה הבאתם להם היום לחיים.
 
הכלל הכי חשוב הוא "הזמן של הלקוחות שלך קדוש" ! שים לב להתייחס אליו בהתאם.


 
מעוניינים בסיוע בכתיבת ניוזלטר? נשמח לכתוב עבורכם תוכן איכותי וייחודי על פי הנחיותיכם ואף לייעץ לכם כיצד לבנות אסטרטגיית תוכן לניוזלטר שישמור על הלקוחות שלכם קרובים ויגדיל לכם מכירות. פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם!



****המאמר איננו משפטי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי, אין האתר נושא בכל אחריות בנוגע לשימוש בעצות ובדעות כותב המאמר, המידע מוגש כשירות בלבד, חובה להתייעץ עם עו"ד לפני נקיטת פעולה כלשהי שעשויה להפר את חוק הספאם.