דף הבית >> על כתיבה משעשעת שמגדילה מכירות שמעתם??
 
על כתיבה משעשעת שמגדילה מכירות שמעתם??

לכתוב תוכן משעשע ללקוחות זה נחמד, זה נחמד לך כבעל האתר, וזה גם יכול להיות מאוד נעים וחביב ללקוחות שלך,
והכי חשוב זה כלי שימושי לכתיבה שיווקית. מי יכול להרשות לעצמו לכתוב תוכן משעשע לאתר?


כל כך הרבה אתרי אינטרנט בישראל ובעולם, למי יש סבלנות בכלל  לקרוא את מה שהם מציעים, וגם אם החלטתי לקרוא מידע אז למה שאבחר באתר אחד על פני אחר? 
כשמחפשים מידע, מוצר או שירות, חשוב לנו להבין מה אנחנו קוראים אך הזמן שלנו לחוץ והראש שלנו מלא באינסוף מחשבות, איך אפשר להתרכז ככה בכלל?
אולי התשובה היא באחריות של בעלי האתרים. בעל האתר חייב להבין שיש עוד המון אתרים כמו שלו והוא חייב ללכוד את תשומת הלב של הלקוח לא בתחרות "האתר הכי יפה" אלא דווקא במסר הפשוט, הטקסטואלי, זה שבסוף הלקוח מחפש, על המוצר או על השירות.  כתיבת תוכן משעשע יכול לעשות את ההבדל בין אתר מעניין לאתר שבלוני ומרדים.

מה כל כך משעשע בכתיבה ?

הומור מחבר בין אנשים. דוגמא מוחשית ומצויה לכך היא  שאפשר לשמוע הרבה נשים אומרות (וגם גברים, תרגענה) "הוא הצחיק אותי ונהניתי  אתו, היה לי טבעי להתאהב בו". ככה זה, מי שעושה לך טוב לנפש, טבעי שתרגישו חיבור אליו.

עכשיו תחשבו על זה, ידוע שקיימים שלושה שלבים מפורסמים במכירות שחשוב מאוד ליישם  על מנת למכור ללקוחות שירותים או מוצרים והם מכונים בלע"ז KLT  ((Know-Like-Trust. על פי מודל מכירות זה , הלקוחות צריכים להכיר אותנו, לאהוב אותנו ואז לבטוח בנו, ורק אז מתבצעת רכישה. זאת אומרת שמבחינתכם הם צריכים להכיר אתכם (הם באתר שלכם, אז את השלב הזה כבר השגתם!! :-) ) עכשיו נשאר לכם שיאהבו אתכם, ומכאן יהיה לכם קל לגרום להם לבטוח בכם ולהגיע ליעד הרצוי של רכישת המוצרים או השירותים.  עכשיו תראו את העוצמה של הכתיבה המשעשעת, ההומור כשהוא מגיע במינון הנכון ובדרך הנכונה יכול לסייע לכם בקלות לשחות בנעימים דרך השלב של ה-LIKE . האמפטיה והחיבור אליכם יהיו כל כך טבעיים שתזכו גם ב LIKE  וגם ב- TURST ותגדילו את המכירות שלכם בעשרות אחוזים בלי להתאמץ.

אבל מי יכול להשתמש בהומור?

האמת שכולם. אולם שאלת המינון היא גורלית.

מי מכם שהוא איש פרטי המוכר את השירותים שלו כאדם או כמוכר מוצרים כעסק קטן קל מאוד וטבעי מאוד להשתמש בהומור. הלקוחות יקבלו זאת באהבה, כתיבה משעשעת תנעים את זמנם, תהפוך את התוכן של האתר שלכם לתוכן נעים וזורם לקריאה, על אף שלמעשה לעיתים הוא עשוי להיות קצת מורכב ומקצועי מידיי.
לעומתם, חברות ועסקים גדולים חייבים להשתמש בלשון פורמלית יותר, אך גם הם יכולים "לחטוא" לעיתים בשילוב של הומור או הגזמות מסוימות על מנת להמחיש רעיונות משמעותיים שבהם החברה קצת "שוברת דיסטנס" ומתקרבת ללקוחות שלהם.

אזהרה!
אני לא מתכוון שכל אחד יהיה שלום אסייג (כבודו במקומו מונח), חלילה אל תעשו צחוק מעצמכם, אבל לעיתים מעט דוגמאות חיות, קצת הזדהות ציורית עם המציאות של הלקוחות שלכם יכולים לעזור מאוד לחבר בינכם, לגרום ללקוח להבין שאתם באמת מבינים אותו, ולבדל  אתכם מכל  השאר, אתם תהיו המשווקים האנושיים  והחמימים מול אלה ש"רק רוצים למכור להם".



הומור הוא כלי עדין למלחמה שיווקית, מהסוג שיותר דומה ללייזר חד  עם משתיק קול מאשר לתותחים המצויים כל כך בכל מקום, וכל זאת אם יודעים לעשות בו שימוש במינון נכון.
 
איך עושים זאת נכון?

קשה לענות על שאלה זאת, כשם שקשה ללמד חוש הומור. צריך את הטאצ' הנכון ולהיעזר בקולגות, חברים ומשפחה. בסוף כשכתבנו את הטקסט אנחנו רוצים שהזמן שהשקענו והמחשבות שהקדשנו יהיו יעילות לנו ונצליח להגדיל את המכירות דרך  האתר.

עד כאן על כתיבה משעשעת ככלי לשיווק חכם.

אין לכם פנאי לכתוב תוכן שיווקי איכותי? לא מוצאים את המילים הנכונות?
נשמח לסייע לכם לכתוב תוכן איכותי מגדיל מכירות!

צרו קשר ונעמוד לשירותכם!