דף הבית >> כמה מילים יש לכתוב במאמר או דף באתר אינטרנט
 
כמה מילים יש לכתוב במאמר או דף באתר אינטרנט / מאת: רונן חזי

כמה מילים צריכות להיות בכל דף באתר? כמה לכתוב באודות? למה צריך תוכן בחנות וירטואלית? איך יודעים אם התוכן צריך להיות שיווקי או אינפורמטיבי? מה זה תוכן שיווקי בכלל?


בעלי עסקים מוצאים את עצמם מבולבלים בכל הנוגע לתוכן של האתר ועושים טעויות רבות, בונים את האתר בצורה לא נכונה, לא נותנים מספיק כבוד למילה, גם למילה המינימליסטית, מאכזבים את הלקוחות שלהם במראה של האתר או גרוע מזה מתישים אותם וגורמים להם לברוח.

נתקלתי במעט מאוד אתרים שבנויים נכון, נגיש וברור, שמחלקים את התוכן בצורה טובה, שהתפריט שלהם ברור לכל, כך שקל לדוגמא למצוא את הצור קשר, שאתה יודע מיד את המספר אבל אתה לא מקבל הרגשה נוראית של "מכירה כפייתית ואגרסיבית".

הגולש המצוי נאלץ הרבה פעמים לעבור קורס התמצאות בתוך האתר על מנת להגיע למבוקשו, כשפעמים רבות הוא מוצא בעצמו כושר אלתור וחיפוש מידע באתר, בעיקר כאשר מדובר בתחומים בהם לעסקים רבים באותו התחום אין אתרים נגישים ונוחים או כשיש מעט נותני שירות או מוכרי מוצרים בתחום. לחילופין הגולש עשוי להתייאש מהחיפוש ולנסות ומתפשר על האתר הראשון שהוא מספיק נגיש עבורו. לקוח ממוצע יכול לעבור 4 אתרים בדקה, כאשר הוא נותן לכל אתר 15 שניות בממוצע לשכנע אותו ששווה לו להשקיע את הזמן בו. הרבה מאוד פעמים כפי שכבר ציינתי, אחרי רפרוף בכמה אתרים הוא  מגלה שאף אחד לא הולך לעשות לו חיים קלים והוא מתחיל לעבוד קשה בכל אתר עד שהוא מגלה ומקבל את מבוקשו. 

לקוחות כתיבת תוכן רבים שולחים לי אינספור צורות שונות של הזמנות תוכן לאתרים שלהם, רבים הולכים על הסטנדרט "300 מילים" . האם זאת הכמות האידיאלית? איך יודעים כמה מילים יש לשים ואיפה?


ראשית כל לפני שנכנסים לעניין התוכן עצמו, חשוב קודם כל לוודא שהאתר שלנו בנוי נכון. שהתפריט נמצא במקום נגיש, שהוא ברור לכל אחד וכל דבר שנחפש באתר נמצא בקלות. ומהכלל לפרט, נאמר שהתוכן בכל דף חייב להיות חלק מהשילוב הנכון של הטקסט באתר. זאת אומרת יחס נכון בין תמונה לטקסט, יחס נכון בין כמות וייחודיות המוצרים לתיאור הכללי של המחלקה, ועוד..

על מנת שתוכלו לקבל מושגים ברורים יותר וקלים להבנה אתן מספר דוגמאות:

דף הבית:

כמה טקסט לשים בדף הבית? תלוי בדרך שבה אתם מתכננים אותו. בכל אופן, דף הבית לא אמור להכיל יותר מידי מלל. כמות ייצוגית של מילים, טקסט שיציג את העסק שלכם ויקבל את הבאים בברכה, ויגרום להם להישאר באתר מתוך הבנה שהינה זה המקום אותו הם חיפשו. הדגישו בדף הבית את כל התחומים בהם אתם נותנים שירות או את כל קטגוריות המוצרים שאתם משווקים. הפנו לקוחות לדפים חשובים באתר. בכל אופן, אם כתבתם בדף הבית יותר מ-200 מילים, כנראה שעשיתם משהו לא נכון.

דף אודות:

דף אודות צריך להיות באזור ה300 מילים. לא, לא כל קורות החיים שלכם צריכים להיות בדף, רק אלו שמעניינים ורלוונטיים באמת. אך, יחד עם זאת, השאירו מקום לחזון שלכם, לציפיות שלכם מהעסק, למטרות של העסק, ספרו מי קהל היעד שלכם ומה הייתם רוצים להעניק לו. אל תסתפקו באני למדתי BA  ב... ויש לי ניסיון ב.... ולכן אני נותן שירות של....  הפסקה של אודות נועדה על מנת שהלקוחות שלכם יזדהו אתכם שהם ירגישו ולא רק יבינו שהם בידיים טובות.

דפי מוצרים:

בדפי מוצרים חשוב שיהיו קודם כל המוצרים  , מעבר לזה, חשוב שהם יהיו משויכים לקטגוריות ברורות. עדיף כמה שפחות לשים תת תת קטגוריה. שמרו על שתי רמות חלוקה לכל היותר לא יותר מזה. זאת אומרת אם הקטגוריה היא ריהוט  הקטגוריה הבאה היא פינות ישיבה או שולחן, בשום אופן לא לתת עוד חלוקה לדוגמא בין ריהוט גן לריהוט בית בפעם השנייה, אם אתם רוצים לעשות חלוקה שכזאת, הבדילו ביניהם כבר בתפריט הראשי, זאת אומרת שיהיה שתי קטגוריות מקבילות ריהוט גן וריהוט לבית ומתחת לכל אחד יהיה את פינות הישיבה והשולחנות שלו. הכלל, שתי קליקים באתר ואתם איפה שאתם רוצים.

חלוקת תוכן ומוצרים – תוכן באתר חייב להיות לפני כל רשימה או גלריית מוצרים. בכל אופן אל תכתבו יותר מידי תוכן שיגרום לגלריה עצמה לצאת מהפריים של האתר במבט הראשון. בדרך כלל זה מותיר לנו כמות של 35 עד 40 מילים  לכל דף מוצרים, לא יותר.

דפי תיאור שירותים:

כשעסק כותב תיאור על שירותים שהוא נותן הוא חייב לשים לב למבנה התוכן, כותרת, תמצית מושכת, תיאור מפורט, יתרונות ולבסוף פניה ללקוחות להתקדמות בהזמנה, לעודד אותם לפנות אליו וכדומה. כמות המילים פה היא בין 200 מילים ל 400 מילים, תלוי בסוג השירות. אסור לפרט יותר מידי דברים שהלקוחות לא מבינים בהם, לא להגזים בכמות המידע המוצגת, אני תמיד אומר שאם מסבירים לי משהו שאני לא יכול להבין בו כנראה שעובדים עליי. דברו בשפה של הלקוחות לא בשפה שלכם.

דפי מידע, הסבר, טיפים, מדריכים וכדומה :

כאן המקום לכתוב. אם יש לכם חשק עז לכתוב, אם אתם אוהבים להסביר ללקוחות שלכם מושגים שונים, לתת להם הדרכה מפורטת, כאן המקום שלכם לכתוב ככל העולה בדעתכם. רק תדאגו שזה יהיה ברור ומובן לכולם. תנו למישהו שלא מבין דבר בשירות שלכם לקרוא את דף המידע ולראות אם זה ברור או לא. כמה מילים -  הרבה, אם אתם כותבים, תדאגו שזה יהיה באמת מפורט ומסביר בצורה מלאה. ידע הוא דבר מרשים. אם יש לכם ידע ואתם מפגינים אותו בצורה טובה זה תורם הרבה מאוד לאמון של הלקוח בכם. זה גורם להם להבין שיש להם על מי לסמוך. באינטרנט אמון נבנה הרבה מאוד ממסירת ידע. הרבה יותר מעיצוב רהבתני. אז כמה מילים בפועל? תכתבו את כל אשר על ליבכם, תגעו בכל נושא שאתם רוצים לגעת. חלקו את דף המידע לפסקאות קצרות עם כותרות משנה, ככה, לקוחות יוכלו לדלג לאן שהם רוצים בצורה קלילה ולבחור מה הם רוצים ללמוד. למשל כמו במאמר הזה בדיוק, מאמר שמדריך צריך למצות את כל הנושאים ותתי הנושאים ברמה היסודית ביותר.

מאמרים שונים לקידום אתרים לפי מילות מפתח:

אם אתם מעוניינים להוסיף לאתר שלכם עוד ועוד תוכן ולהגדיל את הנפח שלו בצורה משמעותית על מנת להגדיל סטטיסטית את כמות השאילתות בגוגל שבהם תוכלו להופיע, עליכם לבנות מאמרים בצורה שונה. ראשית, חשוב מאוד שהמאמרים הללו יהיו באמת בעלי ערך, לפי מילות מפתח איכותיות שמוסיפות ערך מוסף לגולש מעבר למילת המפתח הגנרית הרגילה. מעבר לזה, מבנה המאמר צריך להכיל כותרת עם מילת המפתח, הקדמה, פנייה קצרה לגולש ולאחר מכן תוכן המאמר באופן מלא כשבסיום המאמר יש לסיים בהנעה לפעולה של הגולש שכן, אחרי שהבאתם את הלקוח לאתר וגרמתם לו לקרוא בשקיקה את התוכן המושקע שכתבתם אתם הרי רוצים שהוא ירים את הטלפון ויתקשר, שישאיר פנייה באתר או ירכוש את המוצרים בחנות הווירטואלית. אל תוותרו על ההנעה לפעולה ואל תוותרו על תוכן איכותי ומושקע, תוכן זול הוא תוכן שגורם ללקוחות לברוח, תוכן איכותי הוא כזה שהלקוח יקרא ויעריך אתכם אחרי הקריאה יותר מאשר לפניה.

אני מאחל לכם שפע של הצלחה בפיתוח אסטרטגיית תוכן נכונה לאתר שלכם.

מתלבטים איזה אסטרטגיית תוכן הכי נכונה עבורכם?
צרו עמי קשר ואשמח לעמוד לשירותכם 0526955953 או במייל  Ronen@gotext.co.il
אשמח להיות חבר שלכם בפייסבוק או ב +Google