דף הבית >> העדכון החדש של גוגל
 
כתיבת תוכן והעדכון החדש של גוגל / רונן חזי - בעלים ומנהל גוטקסט כתיבת תוכן

ידידיי היקרים, אין ספק כי עולם התוכן בכללותו חטף מכה רצינית בכנף, אולי אפילו במנוע מאז העדכון האחרון של גוגל.  יחד עם זאת, אין ספק כי העדכון עשה צדק כלשהו עם גולשי האינטרנט, כשלמעשה יוזמי העדכון דרשו לעשות סדר בעולם התוכן האינטרנטי, לשים נקודה היכן שצריך ולהפסיק להציף את העולם בתוכן לא רלוונטי, לא מעניין ולא חשוב רק בכדי לזכות בעוד כמה נקודות זכות בדרוג האתר.

כל מי שעיניו בראשו חזה את המהלך. זה לא סוד כי חברות התוכן וקידום האתרים היו מודעות היטב לרמת התוכן אותה מפרסמים ברשת, ברור מאליו כי זה היה רק עניין של זמן עד שגוגל ישימו לדבר סוף, והאמת היא, שזה אפילו היה מאוחר מידיי.


                                                             
                                                                  בינה מלאכותית? כמה אנחנו שם באמת?    
        

אני לא יכול לדבר בשם חברות תוכן אחרות, אך בתור מי שמנהל חברת תוכן כבר  4 שנים אני יכול לומר לכם בוודאות כי לא פעם קיבלנו הוראה לייצר תוכן ברמת כתיבה נמוכה מתוך רצון להוזיל עלויות. כמובן, אנחנו חברה עסקית ולכן כשמישהו מבקש שירותי כתיבת תוכן אנחנו דואגים לספק לו אותו על פי התנאים אותם הוא מציב. לכן, אין זה מפתיע אותי שהבועה התפוצצה, זה הטבע של בועות, הם תמיד מתפוצצות בסוף.

חשוב להעמיד דברים על דיוקם: עולם התוכן הוא נצחי!

יתרה מזאת, ככל שהעולם הופך להיות יותר ווירטואלי אנשים כבר לא מדברים אחד עם השני אלא רק כותבים, המילה הכתובה מקבלת עוד יותר מקום מאשר בעבר. לכן אל לכם לחשוב כי התוכן באינטרנט הולך לפחות, נכון הוא יפחת בכמותו, אך יגדל באיכותו. הדרישה לתוכן איכותי מעתה רק גדלה ומקבלת ייתר חשיבות.

איך גוגל בודק אם התוכן שלכם באתר הוא איכותי?
שאלה מרתקת, אין לאף אחד שום דרך לדעת זאת. רוצים הוכחה?


הרבה אנשים בתחום אומרים שכשמישהו נשאר בדף מסוים הרבה זמן זה אומר שהלקוח אהב את הדף, יחד עם זאת, קורה הרבה פעמים שדף אינטרנט בנוי בצורה שיווקית נכונה ביותר כך שהגולש נכנס ובמקום לקרוא תוכן כמה דקות ואז להשאיר פרטים הוא פשוט השתכנע בתוך כמה עשרות שניות שמוטב לו להשאיר פרטים במידי, ולכן אין לו טעם להמשיך ולקרוא. מעבר לזה, מי אמר שזה שנשאר הרבה זמן באתר השאיר פרטים ושהאתר היה באמת אפקטיבי עבורו, אולי הוא קרא תוכן ויצא, אבל האתר בשורה התחתונה דווקא לא מעניין אותו מספיק בשביל להשאיר לו פרטים?

אני חושב שלגוגל יש הרבה מאוד מה לעשות על מנת לנסות ולפענח איך המוח שלנו כבני אדם עובד כשאנו גולשים בוודאי כאשר כל תחום שונה לחלוטין מתחום אחר כשאנחנו מחפשים. לדוגמא, לא ניתן להשוות את צורת החיפוש שלנו כשאנחנו מחפשים חוקר בגידות לחיפוש אחר כורסא יפה להזמין דרך האינטרנט. לעומת החיפוש הראשון בו הגולש ימצא את מספר הטלפון ויכבה את המחשב כולו, בשני הוא יגלוש ויגלוש בכל גלריה כמה דקות. האם גוגל יכולה לחזות על כל כך הרבה תחומים בו זמנית?
אז מה יוליד יום? האם גוגל באמת יכולה להכריע מי טוב יותר בזכות התוכן של האתר. נדמה כי כרגע הם פוסלים אתרים בעיקר על בסיס ממוקד, כמו למשל אתרי מאמרים, אתרים שנראים זול, אתרים שניכר שאיכותם ירודה, גוגל החלו לתת אפילו הערכה רבה לאתר שמבחינה טכנולוגית הוא נחשב למתקדם וכדומה, אבל לדעתי אי אפשר לדעת מה יוליד יום ואיזה אלגוריתם גוגל תצליח לכתוב בעתיד, העולם צועד לקראת בינה מלאכותית, אבל מתי נגיע לשם ברמה מספקת? זה עוד לא ברור.

ההמלצה שלי: הקפידו תמיד לצרוך תכנים אמתיים, הזמינו תכנים שהם בעלי ערך מוסף התמקדו במספר רב של תתי נושאים ותעשו הכול על מנת לתת לגולשים שלכם את הידע אותו הם מחפשים, זה לבד ישמור עליכם ללא כל פגע, בהווה וגם בכל מקרה של שינוי אלגוריתם עתידי.

השתדלתי לנסות ולעשות לכם סדר בחשיבה בייחס הנכון לכתיבת תוכן ומאמרים ולאחר השינוי של גוגל.

שלכם, תמיד.
רונן חזי, בעלים ומנהל של GoText כתיבת תוכן
052-6955953