דף הבית >> הכנת האתר לפני קמפיין פרסומי באינטרנט
 
הכנת האתר לפני קמפיין פרסומי באינטרנט / רונן חזי 

עצור! לפני שאתה ממשיך בפרסום האתר שלך עוד ועוד בגוגל, פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות מבלי לראות תוצאות טובות, שים לב, זה לא המזל, זה איך שהאתר שלך נראה.
   
 
עולם האינטרנט העסקי מוצף בגירויים רבים ללקוחות פוטנציאלים, עסקים נדרשים היום להילחם על כל פיקסל באינטרנט על מנת לקבל חשיפה איכותית, פרסום בעל ROI גבוה.

יחד עם זאת, במקום לסדר תכנית שיווקית איכותית מההתחלה ועד הסוף, בעלי עסקים נוטים ללכת שבי אחרי מקדמי אתרים ובוני אתרים למיניהם שמשכנעים אותם ללכת בדרך הטובה והנוחה  להם, ולאו דווקא למפרסמים עצמם.

דרך בטוחה לכישלון כשמסע פרסום מתחיל אצל בוני ומקדמי אתרים רבים כשהתפתיתם למשל להרים קמפיין בגוגל עם האתר שלכם במצבו הגולמי מבלי שעברתם באופן יסודי על המשמעות השיווקית של האתר שלכם, להיבט המילולי שמופיע בו, לצבעים, לתמונות, לגדלים השונים, מבצעים, מחירים, תמונות רלוונטיות המדגימות את התחום הפרסומי, סרטוני ווידאו, טלפון בולט ונגיש בכל מקום ולהיבטים רבים נוספים.
 
       
לא מקבל פניות? כנראה שאתה לא באמת נראה טוב... (תמונת אילוסטרציה)

אתם אולי אוהבים את איך שהאתר שלכם נראה, לפחות כך אתם מרגישים, אך הראיה שלכם לאתר היא לא החשיבה הקובעת בלעדית, אתם לא לבד כאן, ישנם עשרות סוגים של לקוחות פוטנציאלים כשכל אחד מהם מחפש משהו אחר. לכן, חשוב ראשית כל להתאים את האתר במקסימום האפשרי לרוב רובם של הלקוחות, על מנת שברגע שהקמפיין יעלה לאוויר הוא יזכה למקסימום חשיפה אפקטיבית ומשמעותית ולא לחשיפה לצורך חשיפה שלא מביאה למעשה שום ערך מוסף ולמפרסם ולצופה בפרסום. 

לכן לפני שרצים לפרסם, יש לבחור קודם כל איש שיווק באינטרנט,  שייתן לך סקירה מקצועית על האתר שלך, יציג לך את הנקודות בהם יש לתקן ולשנות, וכן יסייע לך להתאים תוכן לאתר שלך ברמת התוכן המילולי, דרכי יצירת קשר, תמונות, סרטונים ושאר הדברים שציינו קודם.

אבל כבר יש לי אתר והוא מעוצב!!

נכון, זה אמנם קשה להרבה עסקים לשמוע שלאחר שהם בנו את האתר הם פתאום קולטים שחוץ מעצמם והמתכנת שבנה להם את האתר הם לא התייעצו עם אף גורם המומחה בתחום, אבל עדיף עכשיו לעצור ולבדוק, ואם צריך (וכנראה צריך) לתקן ולא להמשיך במסע פרסום חסר תועלת שבסוף יגרום רק לייאוש מכל הנושא של הפרסום באדוורדס, בפרסום בפייסבוק  או ניוזלטרים.

אני רוצה להבין איך קשור הניוזלטר לאתר שלי??

מפרסמים ניוזלטרים ללקוחות פוטנציאלים וקיימים, המהות של הניוזלטר היא הפנייה של הלקוחות לאתר, למשוך אותם לראות מה עוד יש לכם להציע ולגרום להם להביא אחרים לתנועה באתר, איך תעשו זאת אם האתר שלכם לא מספיק שיווקי? אם הוא לא עונה על הצרכים של הלקוחות שלכם?

 
אם אני ארצה סרטון ווידאו אני לא צריך קופירייטר אני צריך צלם ווידיאו...

לא נכון. צילום הווידיאו הוא החלק השולי ביותר בכל הנושא של השיווק, זאת פעולה תכנית שאם תרצו תוכלו לעשות גם באמצעות המצלמה של האייפון 5 או באמצעות הגלקסי שלכם. השאלה האמתית היא מה אתם מתכוונים להציג, מה תגידו ובמה תתמקדו. אף אחד לא יראה סרטון בין למעלה מ2-3 דקות. יש לכם זמן מאוד מוגבל שרק אם תבנו תסריט מרתק מההתחלה הלקוחות שלכם ירצו בכלל לעבור את ה15 שניות הראשונות להמשך הצפייה בסרטון במלואו.
 
אוקיי, הבנתי, ומה קשורות התמונות לכל הסיפור?
 
אם תמונה שווה אלף מילים, זאת אומרת שאתם צריכים לתת פי אלף תשומת לב לכל תמונה שעולה לאתר שלכם מאשר לכל מילה שכתובה. בחירה של תמונה לא רלוונטית עלולה לפגוע באפקט המלא של השיווק באתר. תמונה לא טובה יכולה להיות תמונה שלא מעבירה מסר בצורה משכנעת או במקרה הגרוע גורמת לפעולה הפוכה כמו הפחדה וקונוטציות שליליות במקום תקווה, ותשוקה לרכישה.
אם הגעתם עד כאן במאמר ניתן לכם גם טיפ קטן,אתר נפלא לרכישת תמונות במחירים מצוינים תוך שמירה על זכויות יוצרים היא  FOTOLIA – אתר  מעולה עם המון תמונות לבחירה לפי מילת מפתח.

 
אני כמובן יכול להמשיך לכתוב ולפרט כל נושא המחייב תשומת לב, אך בשורה התחתונה, אני מבין כי גם ההערות שלנו הינן ברות שינוי מידי יום, בהתאם לאופנה באתרי האינטרנט ולהרגלי הצריכה המשתנים של הגולשים באינטרנט.

אני מזמין אתכם לפנות אלינו לייעוץ מקצועי בנושא הכנת האתר לפני פרסום באינטרנט ולקבל מידע מקצועי ואמין שלא תלוי במנהלי הפרסום שלכם.

רונן חזי – בעלים ומנהל של GoText  כתיבת תוכן, מומחה בפרסום עסקים באינטרנט, בניית אסטרטגיה שיווקית וביצועה, קופירייטינג כללי לאתר וכן כתיבת תוכן שיווקי וכתיבת מאמרים.
ניתן ליצור קשר ישיר בטלפון הנייד: 052-6955953