דף הבית >> מה הסוד להנעה לפעולה?
 

מה הסוד להנעה לפעולה באתר?

איך היית מדרג את רמת ההנעה לפעולה שלך באתר? כך תלמד להניע לפעולה מבלי להרגיש ולהיראות חצוף מדי.


הנעה לפעולה היא סוג של סוגסטיה, לגרום לאנשים להאמין שרצונך הוא רצונם, ולגרום להם לקום ולפעול למען רצונם (רצונך). גם בעולם השיווק ההנעה לפעולה הכרחית כדי למכור מוצרים או להעניק שירותים שונים באינטרנט. היכולת של אנשי המכירות ומקדמי האתרים משפיעה ישירות על כמות הלקוחות שאכן נעזרים בשרותי האתר ולהפוך מ"מתעניין" ללקוח בפועל.
 
הסוד: כשאתה מניע לפעולה, אתה עוזר ללקוחות
חשיבותה של הנעה לפעולה
ההנעה לפעולה באינטרנט חשובה מפני שרבים מהגולשים מבקרים באתרי מכירה ושיווק אך אינם רוכשים דבר או יוצרים קשר. התחרות גדולה מאוד וצריך להפיק אתר מקצועי שיעמוד בתחרות הקשה שיש בכל תחום וענף. התחרות הרבה של אתרים שמתחרים על כל מילת מפתח גורמת לכך שאתרים שאינם מניעים לפעולה מאבדים לקוחות רבים לטובת מתחריהם. כתיבת תוכן נכונה המשלבת הנעה לפעולה גורמת לגולשים באתר להפסיק לחפש ולהבין שהם מצאו את מה שחיפשו.

קבלו כמה עצות כיצד להניע לפעולה מבלי להיות חצוף או מטריד:

ראשית כל יש לזכור שאיננו מניעים את הגולשים באתר לעשות את מה שאינם חפצים בו או מזיק להם. ההנעה לפעולה עובדת בצורה פסיכולוגית אפקטיבית. בהנעה לפעולה אתם לא משכנעים את הלקוחות לבחור במה שאינם צריכים. אתם מעודדים את הלקוחות לפנות אליכם לקבל שירות טוב יותר משאר המתחרים שלכם ( כמובן שעליכם לחתור כל הזמן למצוינות בולטת על פני המתחרים שלכם), אתם מניעים אותם ליצירת קשר ולהשארת פרטים שלהם באתר כדי שאתם תוכלו ליצור איתם קשר ולסייע להם בשירות או במוצר שהם עצמם מתעניינים ורוצים בו.

"בעדינות, ברכות, לא בפראות"
אנשים רבים נבוכים להניע לפעולה מכיוון שהם חשים כביכול כופים את עצמם על אחרים או נעזרים בטובות של אחרים. נבהיר מדוע שתי הגישות אינן נכונות. הנעה לפעולה לא אמורה להיות בצורת של כפייה או אגרסיביות. הנעה לפעולה היא דבר שמצריך איזון ועדינות. לא לכתוב מאמר שלם על המצוינות שלכם על פני כל האחרים וכמה חשוב להיעזר דווקא בשירות שלכם. הדבר אמור להיות מודגש אך בנקודות קטנות מתוך התוכן ולא להשתלט על התוכן כולו. גם הכפשה של המתחרים נחשבת להנעה לפעולה באופן אגרסיבי ולא ראוי.

כשאתה מניע לפעולה אתה עוזר ללקוח לפעול למען עצמו
הגישה שטוענת שהנעה לפעולה היא בקשת טובות מאחרים מתבטלת כאשר השיווק הוא אמין ומתבסס על נתונים אמתיים מהשטח. אם ההמלצות שלכם ללקוחות והיתרונות שאתם מציקים אכן נכונים , אתם גורמים לגולשים שלכם לקבל את הטוב ביותר, שירות מקצועי, מהיר ויעיל, שזה בעצם טובה שהם רוצים לעצמם ולא גרימת טובה לכם.

הנעה לפעולה בעזרת מבנה אתר מיטבי
אולי מפליא לשמוע אבל הנעה לפעולה מושפעת רבות מאיכות האתר והנוחות שהוא מספק לגולשים בו. הגולש מגיע לאתר שלכם בדרך כלל בעזרת מנוע חיפוש. דף הנחיתה הוא כינוי לדף הראשון באתר אליו ייחשף הגולש. חשוב מאוד שדף הנחיתה יכלול את מילת המפתח ויהיה רלוונטי למילות החיפוש של הגולש. אם התוכן לא יראה רלוונטי בעיניו מהרגע הראשון, סביר להניח שיעזוב את האתר ויפנה לאתרים מתחרים. חשוב שהדף יכלול תמונות מושכות.

ולסיום טיפ אחרון, מומלץ מאוד שבכל תחתית דף באתר יהיה שדה אותו יידרש הגולש למלא כדי לעבור לעמוד הבא. הדף צריך להיות מעוצב בצורה שתוביל את הגולש לשדה זה.